ایمانیه:

فارس به خود می‌بالد که مهد عالمان ضد ظلم بوده است  

استاندار فارس گفت: فارس و شیراز به خود می‌بالد که محل تولد و پرورش عالمانی بوده که همواره ضد استکبار، ضد ظلم و زور و ضد هر فشاری علیه مردم و اعتقادات مردم بوده است.

محمد هادی ایمانیه در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی (ره) در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، گفت: فارس و شیراز به خود می‌بالد که محل تولد و پرورش عالمانی بوده که همواره ضد استکبار، ضد ظلم و زور و ضد هر فشاری علیه مردم و اعتقادات مردم بوده است؛ همواره تاریخ فارس مملو از این علما بوده، هست و خواهد بود.

استاندار فارس افزود: برای بنده که از دوران کودکی محضر حضرت آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی را درک کرده ام، چیزی جز زندگی متواضعانه، ساده زیستی، کسب روزی حلال و اطاعت از فرامین ائمه اطهار علیهم السلام در ذهن متبادر نمی‌شود.

او گفت: وی یکی از مراجع بسیار شجاع، نترس، دانشمند، با تدبیر در بین مراجع شیعه بود که از زمان رضا خان به مبارزه علیه کشف حجاب پرداخت و پس از آن نیز در هر زمان و هر مکانی که حاضر بود روحیه استکبار وظلم ستیزی را ادامه داد که نشان از موقعیت شناسی و زمان شناسی این عالم مجاهد بوده است.

ایمانیه، آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی را همواره همراه با امام خمینی (ه) و انقلاب اسلامی و مردم معرفی کرد و اظهار داشت: دانش، تواضع، ساده زیستی همراهی با مردم و طلاب علوم دینی و بنا‌های خیری که از ایشان بنا شده از جمله مساجد، حسینیه ها، درمانگاه‌ها از جمله اقدامات اجتماعی و فرهنگی ایشان است که همگی نشان دهنده این است که مراجع شیعه همیشه در کنار مردم هستند.

استاندار فارس گفت: برگزاری این بزرگداشت ها، سراسر درس است و اگر قرار است عظمت شیعه همچون گذشته باقی بماند باید همین روش‌ها در حوزه‌های علمیه ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.